Απριλίου 01, 2008

Έξι προτάσεις για την ανάλυση των μετρήσεων για το μπλογκ σας από τον Avinash Kaushik

Τις τελευταίες ημέρες έχει ενταθεί η ενασχόλησή μου με τα Web Analytics: είναι η μελέτη της συμπεριφοράς όλων όσων επισκέπτονται τα σάιτ που διαχειρίζομαι. Προσπαθώ να καταλάβω πώς ήρθαν στο σάιτ ή το μπλογκ μου επισκέπτες, τι κάνουν, αν βρίσκουν αυτό που αναζητούν και τελικά εάν μπορώ να δικαιολογήσω το κόστος της επένδυσης σε όποιον μου εμπιστεύτηκε τη δημιουργία και τη συντήρηση της διαδικτυακής του παρουσίας. Πρωτίστως τώρα προσπαθώ να τα καταγράψω όλα αυτά σε ένα νέο άρθρο.

Από όλες τις πηγές που έχω βρει μέχρι τώρα, ψηφίζω τον Άβινας. Έχει τον τίτλο του Ευαγγελιστή του Google σε θέματα ανάλυσης των μετρήσεων επισκεψιμότητας και διατηρεί ένα πολύ καλό σάιτ με τίτλο το Ξυράφι του Όκκαμ (έψαξα για αυτό, αλλά δεν με ικανοποίησε το ανάγνωσμα, αν ξέρετε κάτι εξηγήστε μου!). Αν σας ενδιαφέρει, διαβάστε την άποψη του Άβινος σχετικά με τη μέτρηση της «επιτυχίας» ενός μπλογκ (με παραπομπές σε χρήσιμες συμβουλές!). Οι βασικότερες ενδείξεις της επιτυχίας του μπλογκ σας είναι:

1. Πόσα ποστ ανεβάσατε κατά μέσο όρο (Συνολικός Αριθμός ποστ προς Μήνες μπλόγκινγκ, ως ένδειξη της αφοσίωσής σας)
Πόσο πολλά και μακροσκελή είναι τα ποστ σας (Πλήθος λέξεων ανά ποστ προς Αριθμός ποστ)

2. Πόσοι σας επισκέπτονται και πόσο συχνά (Επισκέψεις και Διαφορετικοί Επισκέπτες, προσέξτε την τάση ανόδου/καθόδου όχι τόσο τα πραγματικά νούμερα)
Πόσοι σας διαβάζουν ανελλιπώς (Συνδρομητές στο RSS feed σας)

3. Ένταση συζητήσεων
Πόσα σχόλια υποβάλλονται κατά μέσο όρο σε κάθε ποστ σας (Σχόλια αναγνωστών προς Αριθμό ποστ, αφαιρώντας τα δικά σας)
Πόσο μακροσκελείς ή πολές ήταν οι απαντήσεις που προκάλεσαν οι αναρτήσεις σας (Αριθμός λέξεων στα ποστ προς Αριθμό λέξεων στα σχόλια, ουάου)

4. Ripple Index
Πόσοι παραπέμπουν στα ποστ σας; Πόσοι συζητούν για αυτό που γράψατε;

5. Πόσο αξίζει το μπλογκ μου;
Πόσο σας κοστίζει το μηχάνημα, το λογισμικό, το domain name; Πόσες ώρες ξοδεύετε μπλογκάροντας; Πόσο είναι το κασέ σας; Υπολογίστε πόσο θα πληρωνόσασταν για τόσες χιλιάδες λέξεις (ή τόσες δεκάδες ώρες) το μήνα. Αν δεν κερδίζετε άμεσα ή έμμεσα κάτι από το μπλόγκινγ αυτό δεν σημαίνει ότι δεν σας «κοστίζει». Πείτε το «κόστος ευκαιρίας»... Φυσικά, υπάρχουν και μπλόγκερ που βάλθηκαν να ρευστοποιήσουν την επισκεψιμότητά τους - άλλοι έκαναν καλά, άλλοι πάλι όχι... δεν πρέπει να εμπορευματοποιούνται όλα! Είναι σαν να πιάνεις γκόμενο το αφεντικό σου, να καυχιέσαι για αυτό, να το διαφημίζεις και πάραυτα να πηγαίνεις να απολύεις (σταματάω, γιατί ανοίγω μεγάλο θέμα και θα κλάψουνε μανούλες εάν ξεφύγω...)
Εξάλλου, μπορεί αύριο μεθαύριο να βάλετε διαφημίσεις του Google στο μπλογκ σας... ή κάποιος να σας πληρώσει για να σας αγοράσει... Δείτε πόσο αξίζει το μπλογκ σας με βάση τη συνάρτηση που χρησιμοποίησε η AOL για να αγοράσει την Weblogs Inc. Ε, μην το πάρετε και πολύ στα σοβαρά, έτσι; Δεν νομίζετε; Μην πέσουμε σε κατάθλιψη κιόλας!


My blog is worth $564.54.
How much is your blog worth?



Εάν έχετε μπλογκ στο Wordpress κατεβάστε αυτό για να μετράτε την δημοτικότητά σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια: