Απριλίου 16, 2008

Ο σπουδαιότερος Έλληνας και η σπουδαιότερη Ελληνίδα όλων των εποχών

Με αφορμή τον ομώνυμο «διαγωνισμό» που διοργανώνει ο ΣΚΑΪ με το BBC αναρωτήθηκα ποιοι είναι για μένα οι δέκα επικρατέστεροι για αυτή τη θέση. Ποιος είναι ο συμβολισμός της επιλογής τους για τη σημερινή εποχή; Τι θα μπορούσαν να προσφέρουν; Τι λείπει από το σήμερα;
Επαναστατικότητα;
Ορθολογισμός;
Συμμετοχή στα κοινά;
Πνευματική καλλιέργεια;
Τι;

Στο μυαλό μου ήρθε πρώτος από όλους ο Ρήγας ο Βελενστινλής: γιατί παραμένει επίκαιρο το Φυσικής Απάνθισμα (είχα γράψει και ένα άρθρο για αυτό) με το οποίο επιχειρούσε να εκλαϊκεύσει την επιστήμη και να απαλλάξει τους Έλληνες από τις δεισιδαιμονίες, τα φαντάσματα και τους θεούς. Γιατί μας χρειάζεται κάποιος μαχόμενος. Γιατί χρειαζόμαστε έμπνευση.

Έπειτα, σκέφτηκα τον Άρη Βελουχιώτη γιατί τόλμησε να ξεκινήσει την αντίσταση, τον Ρίτσο για το «Όταν σφίγγουν το χέρι, ο ήλιος είναι βέβαιος για τον κόσμο», ή για το «να αδελφέ μου που μάθαμε να συζητάμε ήσυχα κι απλά» από το Καπνισμένο Τσουκάλι, τον Καβάφη που μεταξύ άλλων ξεπέρασε την σεμνοτυφία των καιρών του (και γιατί μου θυμίζει τον ανθρωπάκο,τον ανυπέρβλητο υπαλληλάκο που κρύβεται πίσω από ένα γραφείο δημόσιας υπηρεσίας για να ζήσει), τον Ηράκλειτο για την προσπάθειά του να μας διδάξει την αξία της ουσιαστικής γνώσης των πραγμάτων και φυσικά για το «τα πάντα ρει», τον Δημόκριτο, τον Ξυλούρη, τον Καζαντζάκη...

Εσείς τι λέτε; Ποιους ξεχνώ; Τον Δομίνικο Θεοτοκόπουλο, τον Σωκράτη, την Πηνελόπη Δέλτα (αλήθεια, γιατί δεν πήγε το μυαλό μου και σε Ελληνίδες;! βοηθήστε!)...

Απριλίου 09, 2008

Φωτογραφικές Διατυπώσεις

Κάπως βρέθηκα στη σελίδα artPrisma και έριξα μια ματιά στις εκδηλώσεις του Απριλίου. Εκεί συνάντησα τον Αντρέα Κατσάκο που δημοσιεύει μια φωτογραφία κάθε μέρα στο μπλογκ του: δείτε το! Μου θύμισε το Athens Live, με επίσης καταπληκτικές φωτογραφίες, δεν μοιάζουν οι ματιές τους; Αθήνα και Λάρισα με χίλιες λέξεις κάθε μέρα! Μπράβο!

Απριλίου 03, 2008

Beth's Blog: How Nonprofits Can Use Social Media: googleanalytics

H Μπεθ (H Μπεθ είναι αυτή που βγαίνει πρώτη στα αποτελέσματα του Google ως Beth φυσικά ;-) έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στο θέμα της αποκωδικοποίησης των μετρήσεων που κάνει το σκριπτ του Google Analytics -ναι, ακόμα δεν ολοκλήρωσα το θέμα, το ψάχνω ολοένα πιο βαθιά, είναι πολύ ενδιαφέρον, αλλά και εξαιρετικά περίπλοκο, εάν το πάρει κανείς στα σοβαρά ;-)

Απριλίου 02, 2008

Ναι στη Ζωή από Τούβλα και Λάσπη

Δεν είμαι πάντα online, όταν πρέπει να γράψω. Δεν είμαι, δεν θέλω να είμαι, ή τουλάχιστον αντιστέκομαι -όχι, δεν έβαλα ακόμα DSL στο σπίτι! χε χε - για να κρατήσω μια ισορροπία με την υπόλοιπη ζωή μου, αυτή από «τούβλα και λάσπη».
Στο εξής, λέω να γράφω στο Google Docs. Δουλεύει έξυπνα για μένα. Όταν γράφω online σώζει το έγγραφο στον σέρβερ και ένα αντίγραφό του στο desktop. Όταν γράφω στο λόφο, στον μπαλκόνι, στο πάρκο το σώζει στο desktop kι όταν συνδεθώ πάλι ενημερώνει το έγγραφο που είχε σώσει στο σέρβερ.
Έτσι, για να πηγαίνουμε και καμία βόλτα στη φύση...

Απριλίου 01, 2008

Οι ειδήσεις της ημέρας!

Ελευθεροτυπία - Ξαφνικό ραντεβού- έκπληξη

Insomnia Hacked

Έξι προτάσεις για την ανάλυση των μετρήσεων για το μπλογκ σας από τον Avinash Kaushik

Τις τελευταίες ημέρες έχει ενταθεί η ενασχόλησή μου με τα Web Analytics: είναι η μελέτη της συμπεριφοράς όλων όσων επισκέπτονται τα σάιτ που διαχειρίζομαι. Προσπαθώ να καταλάβω πώς ήρθαν στο σάιτ ή το μπλογκ μου επισκέπτες, τι κάνουν, αν βρίσκουν αυτό που αναζητούν και τελικά εάν μπορώ να δικαιολογήσω το κόστος της επένδυσης σε όποιον μου εμπιστεύτηκε τη δημιουργία και τη συντήρηση της διαδικτυακής του παρουσίας. Πρωτίστως τώρα προσπαθώ να τα καταγράψω όλα αυτά σε ένα νέο άρθρο.

Από όλες τις πηγές που έχω βρει μέχρι τώρα, ψηφίζω τον Άβινας. Έχει τον τίτλο του Ευαγγελιστή του Google σε θέματα ανάλυσης των μετρήσεων επισκεψιμότητας και διατηρεί ένα πολύ καλό σάιτ με τίτλο το Ξυράφι του Όκκαμ (έψαξα για αυτό, αλλά δεν με ικανοποίησε το ανάγνωσμα, αν ξέρετε κάτι εξηγήστε μου!). Αν σας ενδιαφέρει, διαβάστε την άποψη του Άβινος σχετικά με τη μέτρηση της «επιτυχίας» ενός μπλογκ (με παραπομπές σε χρήσιμες συμβουλές!). Οι βασικότερες ενδείξεις της επιτυχίας του μπλογκ σας είναι:

1. Πόσα ποστ ανεβάσατε κατά μέσο όρο (Συνολικός Αριθμός ποστ προς Μήνες μπλόγκινγκ, ως ένδειξη της αφοσίωσής σας)
Πόσο πολλά και μακροσκελή είναι τα ποστ σας (Πλήθος λέξεων ανά ποστ προς Αριθμός ποστ)

2. Πόσοι σας επισκέπτονται και πόσο συχνά (Επισκέψεις και Διαφορετικοί Επισκέπτες, προσέξτε την τάση ανόδου/καθόδου όχι τόσο τα πραγματικά νούμερα)
Πόσοι σας διαβάζουν ανελλιπώς (Συνδρομητές στο RSS feed σας)

3. Ένταση συζητήσεων
Πόσα σχόλια υποβάλλονται κατά μέσο όρο σε κάθε ποστ σας (Σχόλια αναγνωστών προς Αριθμό ποστ, αφαιρώντας τα δικά σας)
Πόσο μακροσκελείς ή πολές ήταν οι απαντήσεις που προκάλεσαν οι αναρτήσεις σας (Αριθμός λέξεων στα ποστ προς Αριθμό λέξεων στα σχόλια, ουάου)

4. Ripple Index
Πόσοι παραπέμπουν στα ποστ σας; Πόσοι συζητούν για αυτό που γράψατε;

5. Πόσο αξίζει το μπλογκ μου;
Πόσο σας κοστίζει το μηχάνημα, το λογισμικό, το domain name; Πόσες ώρες ξοδεύετε μπλογκάροντας; Πόσο είναι το κασέ σας; Υπολογίστε πόσο θα πληρωνόσασταν για τόσες χιλιάδες λέξεις (ή τόσες δεκάδες ώρες) το μήνα. Αν δεν κερδίζετε άμεσα ή έμμεσα κάτι από το μπλόγκινγ αυτό δεν σημαίνει ότι δεν σας «κοστίζει». Πείτε το «κόστος ευκαιρίας»... Φυσικά, υπάρχουν και μπλόγκερ που βάλθηκαν να ρευστοποιήσουν την επισκεψιμότητά τους - άλλοι έκαναν καλά, άλλοι πάλι όχι... δεν πρέπει να εμπορευματοποιούνται όλα! Είναι σαν να πιάνεις γκόμενο το αφεντικό σου, να καυχιέσαι για αυτό, να το διαφημίζεις και πάραυτα να πηγαίνεις να απολύεις (σταματάω, γιατί ανοίγω μεγάλο θέμα και θα κλάψουνε μανούλες εάν ξεφύγω...)
Εξάλλου, μπορεί αύριο μεθαύριο να βάλετε διαφημίσεις του Google στο μπλογκ σας... ή κάποιος να σας πληρώσει για να σας αγοράσει... Δείτε πόσο αξίζει το μπλογκ σας με βάση τη συνάρτηση που χρησιμοποίησε η AOL για να αγοράσει την Weblogs Inc. Ε, μην το πάρετε και πολύ στα σοβαρά, έτσι; Δεν νομίζετε; Μην πέσουμε σε κατάθλιψη κιόλας!


My blog is worth $564.54.
How much is your blog worth?



Εάν έχετε μπλογκ στο Wordpress κατεβάστε αυτό για να μετράτε την δημοτικότητά σας!